keskiviikko 20. toukokuuta 2015

My opinion on sexual orientation


Hei taas, ihanat! Koska olin yllättävän nopea siivouksen suhteen, päätin sittenkin
postailla jo tänään (kirjoitin tämän kun istuin poikaystäväni sängyllä hänen ahertaessa kouluhommien parissa). Kuten otsikko kertoo, aiheena on tänään mielipiteeni seksuaalisesta suuntautumisesta.
Pienempänä (ehkä ala-asteella) kahden miehen tai naisen suutelun todistaminen kaupungilla tuntui jotenkin “luonnottomalta”, ehkä jopa hieman pelottavalta. Luulen, että se korreloi suoraan nuoren ikäni kanssa. Tuolloin ajattelin, että suutelu ja muunlainen hyväily kuuluu ainoastaan miehen ja naisen väliseen suhteeseen. Ahdasta ajatteluako? Kenties. Toisaalta tuskin ajattelin koko asiaa tuolloin. Yläasteelle mentäessä asia alkoi kuitenkin mietityttää - ja tuntua luonnolliselta. Koulussamme oli muistaakseni muutama lesbopari (hitto kun ei enää nykyään voi luottaa muistiinsa! xD), mikä entisestään lisäsi suvaitsevaisuuttani jokaista ihmistä kohtaan sellaisina kuin he ovat; a-seksuaaleja, bi-seksuaaleja, heteroita, homoja, lesboja, pan-seksuaaleja.. Myönnän seuraavaksi asian, jonka vain muutama lähipiiristäni tietää: olen (ollut) bi-seksuaali. Olin pitkään ihastunut yhteen tyttöön osastolla ollessani, joka on nykyään yksi parhaista ystävistäni. Sanan “ollut” laitoin sulkuihin, sillä olen miettinyt, että mikäli minun ja poikaystäväni suhde joskus päättyy eroon - mitä en todellakaan toivo - voin luultavasti ihastua uudelleen johonkuhun samaa sukupuolta edustavaan. Parasta poikaystävässäni on minusta se, että hän hyväksyy minut ja rakastaa minua vilpittömästi juuri tällaisena, kuin olen. Ja tiedättekö mitä? Niin minäkin rakastan häntä juuri tuollaisena kultakimpaleena, kuin hän on.
Edelleen hyväksyn jokaisen ihmisen sellaisena, kuin hän on - ja olin muuten riemuissani, kun tasa-arvoinen avioliittolaki meni läpi. Kysymys, joka on lähes kaikkien huulilla, kun kerron olevani körttiläinen, on körttiläisyyden kanta seksuaaliseen suuntautumiseen. Luulin itsekin pitkään, että herännäisyys tuomitsee vahvasti homoseksuaalisuuden, mutta olen ilokseni saanut huomata, että näin ei ole. Huomasin tämän luettuani haastattelun eräästä vanhemmasta körttirouvasta, jonka mukaan körttiläisyydessä ei tuomita ketään mistään syystä. Ja toisaalta, miksi tuomittaisiin? Sen mukaan Jumalaa ei tarvitse pelätä, vaan kunnioittaa ja Hän on hyvä.
Tällainen postaus tällä kertaa, huomenna taas “uusia tuulia”. Toivotan teille kaikille jo valmiiksi hyvää yötä, olette parhaita! P.S. Ihana laulu siitä, kuinka uniikkeja me kaikki olemme: https://www.youtube.com/watch?v=cDXwxcPqBVM

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti